Friday 25 April 2014

BERHENTI KERJA

Tak suka macam mana pun, tak mungkin tak ada kenangan manis. Banyak. Semua. Semua manis. Kecuali yang satu tu. Disebabkan yang satu itu lah, aku buat keputusan drastik BERHENTI KERJA.

Jangan anggap yang satu itu hanya kelompok kecil, yang satu itu perkara remeh, natijahnya memberi tekanan emosi yang sangat tinggi. Dia berjaya jadikan aku seorang yang sangat lemah. Bekerja sambil berendam air mata. Dia berjaya buatkan aku seorang yang hilang rasa segan. Menangis tanpa malu.

Aku jadi begini bukan sebab kerja. Tapi sebab dia.

Ikutkan nafsu, macam-macam aku nak ungkit. Dari awal aku joined bekerja di HQ. Tapi benda menyakitkan buat apa nak ingat. Betul? Baik ingat perkara-perkara manis yang baaaaaaanyak tu.

Aku dapat team mates yang best. Kerjasama tak perlu dipertikai. Nak share apa pun tiada halangan. Sayang sebenarnya nak tinggalkan. Bayangkanlah dari dua tahun lepas aku tergerak hati nak tarik diri tapi sentiasa tertangguh. Sebab aku sayang. Sayang betul nak tinggalkan akak-akak yang memahami boleh bawa bincang takde rasa iri hati yang tak mungkin sama boleh dapat di tempat lain. Tanyalah BFF, dah muak dengar. Siapa yang rapat yang pernah rapat mesti pernah dengar perkataan nak berhenti kerja keluar dari mulut ni. Cumanya yang kata nak berhenti, tengok-tengok tercongok juga sini. Lepas tu mengadu lagi cakap nak berhenti hehe.

Kali ni.. Cukuplah. Satu ayat yang buat aku betul tawar hati. Tak guna lagi tunjuk muka dan tak perlu dipertahan. Aku bulatkan hati, taip resignation letter. Tak sangka. Siap surat macam satu beban terbang hilang naik ke langit. Ringan. Lega. Mungkin benda ni lah yang patut aku buat dari dulu.

Hari ni last day. 

Perasaan tu berbaur.

Aku percaya setiapnya ada tersimpan hikmah.

Aku sangat yakin yang itu. Doakan. *senyum*